Flyttstädning

Säkerställ en problemfri flytt med Cleenlys professionella flyttstädning. Vi garanterar att städningen uppfyller alla krav från din hyresvärd eller köpare, så att du kan fokusera på ditt nya hem.

Att flytta är sällan en enkel process. Utöver allt packande,lyftande, bärande och det kaos som vanligtvis uppstår vid en flytt, krävs också tankar på att ordna med städningen.

Genom att låta oss på Cleenly by Löwet Städ ta hand om flyttstädningen kan du istället fokusera på att skapa ditt nya hem och se fram emot de minnen som kommer att formas där. Du slipper oroa dig för om din flyttstädning kommer att uppfylla granskningens krav eller inte, och du kan befria dig från den stress som en omfattande och ibland tråkig flyttstädning kan medföra.

Oavsett storlek på bostaden kan du lita på att vi levererar högkvalitativ service samtidigt som du kan utnyttja RUT-avdraget. Låt oss ta hand om flyttstädningen så kan du fokusera på ditt nya hem.

Säkerställ att din flyttstädning går smidigt med Cleenly by Löwet Städ!

Vår personal tar hand om ditt hem med omsorg, respekt och noggrannhet för att ge dig en trygg och bekymmersfri städupplevelse.

  • Kvalitetsgaranti: Vi erbjuder alltid en kvalitetsgaranti på vårt arbete. Om något inte skulle uppfylla dina förväntningar, åtgärdar vi det kostnadsfritt.
  • Diskretion och tystnadsplikt: Vi respekterar din integritet och diskuterar aldrig våra kunder med utomstående.
  • Trygghet och säkerhet: All vår personal är försäkrad och omfattas av kollektivavtal, vilket garanterar en säker arbetsmiljö..
  • Säkerhetskontroll: Samtliga medarbetare är granskade i belastningsregistret för att du ska känna dig helt säker.

DETTA INGÅR VID FLYTTSTÄDNING

Att flytta innebär mycket planering och stress, från att packa ner hela sitt hem till att organisera den nya bostaden. När allt är klart och den sista lådan är packad, är flyttstädningen oftast det sista du vill hantera. Med Cleenly kan du slappna av och vara säker på att jobbet blir gjort ordentligt. Vi erbjuder professionell flyttstädning som uppfyller alla krav och förväntningar, så att du kan fokusera på ditt nya hem. Låt oss ta hand om städningen och se till att din gamla bostad lämnas i perfekt skick.

KÖK

  • Vi utför en noggrann rengöring av hela köket -vilket inkluderar samtliga ytor och väggar.
  • Diskbänken rengörs grundligt och diskhon putsas till perfektion.
  • Köksskåp och kökslådor städas både invändigt och utvändigt.
  • Spis, fläkt och ugn rengörs omsorgsfullt på både in- och utsida (observera att kunden ansvarar för att dra fram spisen och öppna mellanglaset i ugnen).
  • Kyl och frys rengörs invändigt och utvändigt – kom ihåg att stänga av dem i förväg.
  • För att vi ska kunna rengöra bakom kyl och frys behöver de dras ut från väggen av kunden.
  • Diskmaskinen rengörs även invändigt för en komplett köksstädning.

ÖVRIGA YTOR

  • Vi ser till att dörrar torkas av på alla sidor och att handtag rengörs noggrant.
  • Garderober, förvaringsskåp och annan fast inredning våttorkas och dammsugs både in- och utvändigt.
  • All fast inredning som inte når upp till taket rengörs även ovanpå.
  • Vi dammtorkar eluttag, fläktar och ventilationsdon utvändigt.
  • I alla rum avlägsnas synliga fläckar från väggar (observera att svåra fläckar som kan skada tapet eller lös färg lämnas orörda).
  • Alla fönster putsas på samtliga sidor.

BADRUM

  • Vi tar hand om rengöring av golv, väggar och tak för att lämna badrummet skinande rent.
  • Badrumsskåp och eventuella lådor rengörs noggrant både invändigt och utvändigt.
  • Dusch och/eller badkar rengörs omsorgsfullt på alla sidor (observera att kunden behöver ta bort fronten på badkaret innan flyttstädningen påbörjas för att vi ska komma åt ordentligt).
  • Toalettstolen och handfatet städas grundligt, och golvbrunnen rensas.
  • Tvättmaskin och torktumlare rengörs, och för att vi ska kunna komma åt bakom och under maskinerna ansvarar kunden för att dra fram dem före städningen.

TILLÄGGSTJÄNSTER

Behöver ni hjälp med att städa biytor vid flytt? Städning av dessa områden ingår inte i standardpaketet, men vi kan enkelt ordna en lösning som passar era behov. Vi erbjuder:

  • Städning av balkong eller inglasad balkong
  • Biytor såsom garage/förråd
  • Dammtorkning och rengöring av persienner
  • Takrengöring
  • Borttagning av spikar, krokar och klistermärken.

 

KUNDENS ANSVAR

Viktigt att tänka på inför flyttstädning

För att vi ska kunna garantera bästa möjliga resultat vid er flyttstädning är det viktigt att tänka på följande:

  • Bostaden eller lokalen måste vara helt tom. Allt som tillhör er ska vara borttaget innan städningen påbörjas. Önskar ni lämna kvar något, vänligen meddela oss i förväg.
  • Stäng av kyl och frys och kom ihåg att lägga en avfrostningsduk eller handduk under för att samla upp smältvatten.
  • Dra fram spis, kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare från väggen så att vi kan rengöra även bakom dessa.
  • Rengör vattenlåsen i kök och badrum innan flyttstädningen.
  • Om ni har ett badkar, montera bort fronten så att vi kan städa ordentligt under det.
  • Torka och damma av persienner i bostaden.
  • Om det finns befintliga skador, såsom trasiga eller spruckna fönster, meddela oss gärna i förväg. Observera att vi inte putsar skadade fönster.
  • Om bostaden är mycket smutsig kan städningen inte utföras till det avtalade priset. I sådana fall informeras ni om en tilläggskostnad per påbörjad timme.
  • Om ni inte har möjlighet att öppna och låsa bostaden kan ni lämna nyckeln på vårt kontor i Upplands Väsby innan städningen.

Vi sköter hela vägen från städning till besiktning

Vi vet hur dyrt det kan bli att misslyckas med städningen. Vi vet också hur svårt det kan vara att lämna tillbaka nyckeln när man flyttade till Haparanda veckan innan. Därför vill vi hjälpa hela vägen, vi vill vara det trygga valet som säkerställer att du som kund inte får problem med slutbesiktning eller nyckelinlämning.

Snabb och prisvänlig flyttstädning

En vanlig fråga vi får är hur lång tid det tar att genomföra en flyttstädning.
Tiden varierar beroende på flera faktorer, såsom antalet badrum, fönster, och ytskiktets skick. Även vilka typer av utrymmen som ska städas spelar roll; exempelvis tar ett kök med flera vitvaror och trånga utrymmen längre tid att städa än ett garage eller en vind.

För att ge en uppskattning kan vi säga att en bostad på 100 kvadratmeter kan ta ungefär 16 timmar att städa, beroende på specifika förutsättningar.

Prissättning

Priset för flyttstädning beror på flera faktorer:

Bostadens storlek: Större bostäder kostar mer att städa än mindre.
Bostadens skick: Om bostaden är mycket smutsig eller har svåra fläckar, kan priset öka.
Tidpunkt för städning: Städningar på helger eller under specifika tider medför extra avgifter.

Flyttstädning inkl fönsterputs Pris efter RUT ink moms
1-30 kvm 1695 kr*
31-40 kvm 1825 kr*
41-48 kvm 1980 kr*
49-54 kvm 2150 kr*
55-60 kvm 2290 kr*
61-84 kvm 38,5 kr/kvm*
85-120 kvm 36 kr/ kvm*
121-150 kvm 32 kr/ kvm*
151-220 kvm 27 kr/ kvm*
221 och uppåt Kontakta oss
Tillval Pris efter RUT ink moms
Balkong/altan (normalstor) 295 kr/ utrymme
Balkong med glasade räcken (normalstor) 395 kr/ utrymme
Inglasad balkong (normalstor) 495 kr/ utrymme
Garage, förråd eller annat mindre biutrymme 295 kr/ utrymme
Större biutrymmen, grovkällare, garage etc 22 kr/ kvm

*Inställningsavgift tillkommer på priset (ej avdragsgill) där framkörning, rengöringsmedel, förbrukningsmaterial samt vår egna städutrustning ingår. Observera att en högre framkörningsavgift kan tillkomma beroende på avstånd och tillgänglighet. Prissättningen utgår från normalsmutsade uppdrag. Arbeten som utförs på helger eller röda dagar debiteras med 25% extra. Priset avser max 1 st kök, 1 st ugn, 1 delad kyl/frys samt normal takhöjd (upp till 2,5 m) och en våning. Avviker hemmet från något av detta tillkommer extra kostnad. Tillkommande kostnad vid större fönster, takfönster samt spröjs på fönster. Ev. parkeringsavgift tillkommer.

Vi tar emot din förfrågan nedan.